Sodium Hydroxide

شرکت سود پرک گوهرپارس،بزرگترین کارخانه تولید کننده سود پرک ایران است.در این مقاله مانند بقیه مجموعه های تولید کننده سود پرک به بررسی جامع و کامل شرکت سود پرک گوهرپارس می پردازیم. تا بیشتر با این مجموعه داخلی آشنا شوید.

معرفی شرکت سود پرک گوهرپارس

شرکت سود پرک گوهرپارس در سال ۱۳۷۷ یکی از بزرگ ترین و معروف ترین کارخانه های تولیدی سود پرک، توسط صنعت گران متخصص و با تجربه تاسیس شد. از ابتدا هدف این شرکت، تولید سود کاستیک پرک (سود سوز آور) طبق استاندارد بین المللی با ثبت برند گوهر بود و تا به امروز در حال فعالیت است.

سود پرک گوهر
لوگو شرکت گوهر پارس

شرکت سود پرک گوهر پارس بر این باور است که صنايع متكي به منابع اوليه (تولید داخل کشور) بايد بيش از پيش توسعه و گسترش يابد. به همین علت اولین کارخانه خود را در سال ۱۳۷۸ در شهرک صنعتی اشتهارد استان تهران با نام کاویان گوهر شیمی احداث نمود و با کسب تجارب بی شمار در طی زمان، توانست در سال ۱۳۸۴ با احداث دومین کارخانه خود به نام شرکت سود پرک گوهرپارس در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در استان خوزستان، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سود پرک در کشور شناخته شود.

ویژگی ها شرکت سود پرک گوهرپارس

شرکت سود پرک گوهرپارس از جدید ترین تکنولوژی، لابراتور مجهز کنترل کیفیت، بخش R&D و کادر متخصص بهره گیری شده و همیشه سعی در ارائه محصولی با کیفیت عالی در بسته بندی مرغوب و متنوع بوده است. به همین منظور، شرکت گوهر مفتخر به دریافت گواهینامه استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین گواهینامه کنترل کیفیت ISO 9001 : 2008 از شرکت Tuv InterCert (SAAR) آلمان می باشد. همچنین سود پرک گوهر شیمی طبق برگه های آنالیز و MSDS به خریداران عرضه می شود.

ویژگی ها و دستاورد های شرکت گوهر
شرکت سود پرک گوهر پارس

با این که در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سود کاستیک پرک با کیفیت بالا و خدمات مطلوب در کشور شناخته شده است، اما شرکت سود پرک گوهرپارس ضمن ارتقاء محصول و تامین بازار داخلی و رفع وابستگی کشور به واردات این محصول، بر این تلاش است تا بتواند روز به روز به هدف اصلی خود یعنی صادرات سود پرک و تامین این محصول در بازار منطقه ای و فرا منطقه ای برسد.

به همین منظور، این شرکت علاوه بر تامین نیاز 50% از شرکت های نفتی بزرگ، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع شوینده، صنایع نساجی، صنایع کشاورزی و … در داخل کشور، توانسته است تا حد زیادی در این هدف یعنی تامین بازار های بین المللی نیز حضور پیدا کند.

روش تولید شرکت سود پرک گوهرپارس

در این شرکت اصل روش تولید سود پرک از سود سوزآور مایع حاصل از روش غشایی ممبراین (دیواره متخلخل) است. بدین صورت که سود مایع ۴۸% تا ۵۰% ورودی به خط تولید، ابتدا طی فرآیندی پس از تبخیر آب موجود، مطابق با استاندارد های جهانی به سود سوزآور با خلوص ۹۹-۹۸% تبدیل می گردد در نهایت این سیال سود سوزآور پس از انتقال به دستگاه های فلیکر و خنک کننده، تبدیل به پرک (پولک سفید) یا سود جامد می شود.

روش تولید سود پرک گوهر
خط تولید شرکت سود پرک گوهر پارس


بسته بندی شرکت سود پرک گوهر پارس

همانطور که می دانیم، سود پرک باید در بسته بندی های مخصوصی قرار بگیرد تا از رطوبت به دور باشد ( مکان مسقف و خشک ). به همین منظور سود سوزآور پرک تولیدی این شرکت در بسته بندی های متنوع ( کیسه ای ، سطلی، بشکه ای ، جمبوبگ و پالت ) با کیفیت عالی طبق سفارش و درخواست مشتری به بازار عرضه می گردد.

بسته بندی  ۲۵ کیلوگرمی سود پرک به صورت کیسه های دو لایه از جنس پلی اتیلن + پلی پروپیلن + لمینت شده می باشد. همچنین سود پرک می تواند به صورت سطل های 15 کیلوگرمی که از جنس پلی اتیلن درب دار و مقاوم در برابر آفتاب هستند بسته بندی شود.

 بسته بندی سود پرک گوهر
اماده سازی بسته های سود پرک جهت صادرات

نوع دیگر بسته بندی سود کاستیک پرک ، به صورت بشکه های ۳۰ کیلوگرمی و ۵۰ کیلوگرمی است که از جنس پلی اتیلن درب دار و مقاوم در برابر آفتاب می باشند. بسته بندی حالت جمبوبگ نیز به صورت بسته های به وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم از جنس PP شامل ۴۰ کیسه ۲۵ کیلوگرمی است. همچنین در صورت درخواست خریدار نیز، امکان قرار داردن کیسه های بر روی پالت های چوبی مقاوم استرچ پیچ یک تنی وجود دارد.


واحد کنترل کیفیت شرکت سود پرک گوهرپارس

بخش کنترل کیفیت شرکت گوهر از پرسنلی آموزش ديده و مجرب در راستاي كنترل و حفظ شاخص هاي كيفي محصول تولیدی با هدف حفظ و ارتقاء كيفيت همزمان با بهينه سازي مصرف انرژي و برنامه ريزي و اخذ گواهينامه هاي علمی و فني مربوطه تشکیل شده است.

به همین منظور، کنترل کیفی محصول در ۳ مرحله صورت می گیرد :

کنترل مواد اولیه ورودی، کنترل حین فرآیند و کنترل محصول نهایی تولیدی

۱- كنترل ورودي

در مرحله اول که مواد اولیه وارد كارخانه می شوند، از آن ها نمونه برداري شده و طبق استاندارد هاي مرتبط مورد تست و آزمايش قرار مي گيرند و در صورت تائيد در مخازن مربوطه تخلیه می گردند. كنترل سایر مواد و قطعات ورودی نیز توسط قسمت آزمايشگاه صورت مي گيرد. (لازم به ذکر است که تجهیزات آزمایشگاه به طور مستمر در آزمايشگاه هاي معتبر كاليبره مي گردند).

واحد کنترل کیفیت و واحد آزمایشگاه
نمونه محصول سود پرک شرکت گوهر پارس

۲- كنترل حين فرآيند

در مرحله بعدی به طور رندوم و تصادفی از قسمت های مختلف تولید نمونه برداري شده و هر کدام از آن ها به طور دقیق كنترل مي شوند.

۳- كنترل محصول نهايي

در مرحله آخر نیز از محصول نهايي نمونه برداري می شود و جزییات آن طبق استاندارد هاي مرتبط از همه لحاظ اعم از كنترل ظاهري (شرايط بسته بندي)، كنترل ابعادي (طبق استانداردها و پارامترهاي تعريف شده) و كنترل آنالیز (تست هاي آزمايشگاهي و عملي) مورد كنترل و بازرسي قرار مي گيرند تا با کیفیت ترین محصول تولید و به مشتری تحویل داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *